Σε κοινοβουλευτική παρέμβαση αναφορικά με την αναγκαιότητα κάλυψης των χιλιάδων κενών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, προχώρησαν 43 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, καταθέτοντας σχετική ερώτηση προς την κα Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη.
Τη στιγμή που η κυβέρνηση ανακοινώνει 8.500 διορισμούς στην εκπαίδευση, τα κενά στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας όλης της χώρας ξεπερνούν τα 44.000. Χαρακτηριστικό είναι ότι στον νομό Ηρακλείου, μετά και την επίσημη ανακοίνωση από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού, τα οργανικά κενά μόνο στα σχολεία της Α’ βάθμιας ανέρχονται σε 216.
Ειδικότερα, τα οργανικά κενά αφορούν σε 154 δασκάλους, 3 γυμναστές, 27 εκπαιδευτικούς Μουσικής, 24 καθηγητές Αγγλικών, 1 καθηγητή Γαλλικών, 3 καθηγητές Γερμανικών, 3 καθηγητές Εικαστικών και 1 νηπιαγωγό Ειδικής Αγωγής.
Όπως επισημαίνεται ωστόσο και από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου, η εικόνα αυτή για τα κενά είναι πλασματική, καθώς σε πολλές ειδικότητες δεν έχουν συσταθεί νέες οργανικές θέσεις (όπως Θεατρολογίας και Πληροφορικής), ενώ δεν εμφανίζονται τα λειτουργικά κενά, με έναν πρόχειρο συνυπολογισμό των οποίων να εκτινάσει τον συνολικό αριθμό στον νομό σε 800!
«Βρισκόμαστε 1,5 μήνα πριν την επίσημη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και τα οργανικά κενά στα σχολεία της Α’ βάθμιας είναι ήδη πολυάριθμα, με τα λειτουργικά κενά να αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά μετά το τέλος Αυγούστου. Μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν ήδη ταλαιπωρηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και θα πρέπει να ξεκινήσουν την νέα σχολική χρονιά χωρίς κενά που θα παρεμποδίζουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων», υπογράμμισε ο κ. Βαρδάκης.
Δεδομένων των παραπάνω, οι ερωτώντες βουλευτές ζητούν να ενημερωθούν από την αρμόδια υπουργό, σε ποιες ενέργειες θα προβεί για την άμεση κάλυψη όλων των κενών των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία τους και την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών στην εκπαιδευτική διαδικασία.